[Kritischestudentenutrecht] Voortzetting acties

Pouyesh Vafaie poejesh at hotmail.com
Sat Feb 13 12:31:23 UTC 2010

Beste KSU ers,

Ik weet dat ik er pas net bij ben gekomen, maar wil toch het volgende kwijt. Uit mijn ervaring (in de linkse-activistische scene) weet ik dat wanneer acties voortduren, ze zin kunnen hebben. Het is zo dat de bezetting in een aantal universiteiten in Nederland veel publiciteit heeft gehad een ook een aantal (wel zwakke) concessies heeft bereikt. Dat is zeer goed, maar (en hier een cliche, doch waar) dat was pas het begin. Als deze acties geen gevolg krijgen in korte tijd (en dus niet over maanden) zal zowel het aanhang kunnen verminderen als het doeltreffenheid. Naar mijn mening moeten we niet nog 2 weken wachten en dan vervolgens vergaderen over wat we moeten en kunnen doen, maar eerder bij elkaar komen om op zijn minst acties voor te bereiden welke het aandacht van studenten over deze problemen kunnen vergroten. Denk hierbij bijv aan posters plakken, flyers verspreiden etc. Het hoeft niet glijkt groots (bijv een bezetting).

Daarnaast moeten de actie voortaan meer een landelijke karakter aan gaan nemen. Dus het netwerk (in Nederland) welk al gedeeltelijk bestaat moet vergroot en versterkt worden. Er moet, naar mijn mening, een zodanige communicatie zijn tussen de verschillende univeriteiten dat men snel kan handelen. Dit netwerk is al gevormd mar moet meer een solide vorm krijgen. Kortom ik vind dat we niet te lang moeten wachten met vervolg acties (al zijn die acties nog in het klein en propagandistisch van vorm); want een staat of een regering krijg je niet makkelijk klein.

Groeten en benieuwd naar de reacties,

Poejesh (die jongen met de sik afgelopen woensdag)