<html>
  <head>

    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p>Now available for direct ordering and/or free download… <br>
      <br>
      Red Days: Popular Music & the English Counterculture 1965-1975<br>
      John Roberts<br>
      <br>
      Challenges the conventional narratives about English popular music
      and the counterculture of the late 1960s and early 1970s<br>
      <br>
      The passion, intensity and complexity of the popular music
      produced in England between 1965-75 is the work of an
      extraordinary generation of working class and lower middle class
      men and women (in alliance with a handful of middle-class men and
      women) who saw in the new music the remaking of something bigger
      than themselves, or more precisely, something bigger than
      themselves that they could guide and shape and call their own. In
      this the ‘use-values’ of popular music underwent an unprecedented
      expansion and diversity during this period. Red Days presents how
      music and action, music and discourse, experienced a profound
      re-functioning as definitions of the popular unmoored themselves
      from the condescending judgements of post-1950s high culture and
      the sentiment of the old popular culture and the musicologically
      conformist rock ‘n’ roll seeking to displace it. The remaking of
      the popular between 1965-1975, accordingly, is more than a
      revision of popular taste, it is, rather, the demolition of old
      cultural allegiances and habits, as forces inside and outside of
      music shattered the assumption of popular music as the home for
      passive adolescent identifications. <br>
      <br>
      <br>
      Bio: John Roberts is Professor of Art & Aesthetics at the
      University of Wolverhampton. He is the author of a number of
      books, including <i>The Necessity of Errors</i> (2010), <i>Photography
        and Its Violations</i> (2014), <i>Revolutionary Time and the
        Avant-Garde</i> (2015), <i>Thoughts on an Index Not Freely
        Given</i> (2016) and <i>The Reasoning of Unreason:
        Universalism, Capitalism and Disenlightenment</i> (2018).<br>
      <br>
      PDF available freely online:
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.minorcompositions.info/?p=981">http://www.minorcompositions.info/?p=981</a><br>
      <br>
      Ordering Information: Available direct from Minor Compositions now
      for the special price of £10.<br>
      <br>
      Release to the book trade June 2020<br>
      <br>
      <br>
    </p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
Minor Compositions is a series of interventions 
& provocations drawing from autonomous politics, 
avant-garde aesthetics, and the 
revolutions of everyday life.

<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.minorcompositions.info">http://www.minorcompositions.info</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://twitter.com/minorcomps">https://twitter.com/minorcomps</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.facebook.com/groups/255105881183214/">http://www.facebook.com/groups/255105881183214/</a></pre>
  </body>
</html>