<html>
  <head>

    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p>Now available for direct ordering and/or free download…<br>
      <br>
      <b>Climate Chaos. Making Art and Politics on a Dying Planet </b><br>
      Neala Schleuning <br>
      <br>
      Formulates an anarchist aesthetics exploring what art can mean in
      and do in the Anthropocene<br>
      <br>
      Kant sought to contain the ancient fear and terror of the natural
      world in his concept of the sublime. He argued that with human
      reason we could safely confront an uncontrolled and powerful
      natural world. But today we no longer have the luxury of the
      Kantian sublime as we face the oppressive claustrophobic horror of
      drastic global climate change.<br>
      <br>
      The earth itself is now threatened and livelihoods are more
      precarious. A new sublime incorporating the experience of awe and
      immensity – coupled with a profound respect for the presence of a
      great and unpredictable force of nature – can shape our response
      to the Anthropocene. Climate Chaos reassesses the Kantian sublime,
      opening up the opportunity to reconsider its dark side and our own
      fears, as we come face to face with the agency of nature beyond a
      rational response. Can we find ways to change our thinking, art,
      and politics to move beyond through the catastrophe of the
      present? A new aesthetics and a new political narrative of living
      in harmony with the earth is emerging.</p>
    <p>Bio: Neala Schleuning is a writer and educator. She received her
      PhD in American Studies from the University of Minnesota in 1978
      with an emphasis in political philosophy and intellectual
      history.  Fulbright Scholar to the Russian Federation, she is the
      author of many articles, higher education policy papers, films and
      radio productions, and several books, including Artpolitik: Social
      Anarchist Aesthetics in an Age of Fragmentation (2013), America:
      Song We Sang Without Knowing (1983); Idle Hands and Empty Hearts:
      Work and Freedom in the United States (1990); Women, Community,
      and the Hormel Strike of 1985-86 (1994); and To Have and to Hold:
      the Meaning of Ownership in the United States (1997).<br>
      <br>
      Release to the book industry May 2021<br>
      <br>
      PDF available freely online:
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://www.minorcompositions.info/?p=1008">https://www.minorcompositions.info/?p=1008</a><br>
      <br>
      Ordering Information: Available direct from Minor Compositions
      site.<br>
      <br>
      Release to the book trade May 2021<br>
      <br>
    </p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
Minor Compositions is a series of interventions 
& provocations drawing from autonomous politics, 
avant-garde aesthetics, and the 
revolutions of everyday life.

<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.minorcompositions.info">http://www.minorcompositions.info</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://twitter.com/minorcomps">https://twitter.com/minorcomps</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.facebook.com/groups/255105881183214/">http://www.facebook.com/groups/255105881183214/</a></pre>
  </body>
</html>