<html>
  <head>

    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p>Now available for ordering and/or free download…<br>
      <br>
      <b>Out of the Clear</b><br>
      Erin Manning<br>
      <br>
      Out of the Clear begins with the question of the clearing: What
      operations are at work when land is cleared, or thought is
      cleared, of all that grows wild? Clearing, the settler-colonial
      act of defining a territory and producing a border, clears the
      world of the thickets of all that is already at work. Get rid of
      the muddle. Privilege productivity. This devaluing operation is
      taken for granted as the necessary operation for all beginnings.
      Clear the movement-tendencies before you start dancing. Clear the
      thought-wanderings before you start writing. Clearing’s best
      accomplice is method. A clear site is one that can be overseen,
      that can be managed. The resounding image of the clearing in Out
      of the Clear is the residential school for the forced internment
      of first nations peoples, the sites always barren, empty of any
      tangle.<br>
      <br>
      The motif of the clearing weaves through Out of the Clear, a book
      written in the first year of the 3Ecologies project’s land-based
      site. In the mode of speculative pragmatism, the book explores
      what modalities of perspective emerge in the uneasy middling of
      non-dogmatic approaches to the speculative gardens of our
      affective surrounds. The impersonal leads in this exploration of
      what kind of minor sociality might emerge at the interstices of
      more-than human inclinations.<br>
      <br>
      “To write about the clearing – this sprawling field crowded with
      the haunting absences of felled trees, genocide, and bodies
      flattened by the worlding ritual of whiteness – Erin Manning
      approaches an old growth maple forest with an unpretentious shack
      and cabin. Fittingly this scene is the site of many troubles and
      spillages: black geographies lush with noise, loss, and the
      exquisite potential of new life that exceeds the colonial. A
      sanctuary heralded by the gaping maw of the monster, this book is
      a majestically unruly series of dramaturgical dispatches from the
      cracks. A cartography of loss and surprise. Buttery breadcrumbs on
      a trail of endarkenment. A geophilosophy on the alchemy of the
      sweet and exquisite. A decolonial force majeure. Join these
      awkward rehearsals at the liminal edges of monoculture. But be
      warned: there is no stage left here. We are coming down to earth,
      and we will not arrive intact.” – Báyò Akómoláfé, author of These
      Wilds Beyond our Fences: Letters to My Daughter on Humanity’s
      Search for Home<br>
      <br>
      “A capaciously delightful composite of practical and intellectual
      commitments to the proposition that an event is always an
      encounter with already entangled beings striving to find new
      conditions of livability. From wrangling with the effort of moving
      sap to syrup to moving philosophies of abstraction to speculative
      pragmatics, Manning fosters not merely new ways of thinking but
      inspires alternate ways of being together differently.” –
      Elizabeth A. Povinelli, Franz Boas Professor of Anthropology and
      Gender Studies at Columbia University <br>
      <br>
      “The 3Ecologies project Manning muses on here consists of motley
      practitioners generating transversal philosophical concepts from
      within the collective attempt to live an anticapitalist life on
      land three hours from Montreal. Unlike many previous off-the-grid
      “returns” to “nature,” 3E engages blackness, indigeneity,
      decolonization, neurodiversity, telecommunications, and
      internationality as intrinsic dimensions of its communal work. The
      Anthropocene might chain us towards the bleak assumption mere
      survival of the century will already be a feat. Manning
      demonstrates there is always more to life than that – provided new
      vocabularies continue to be spun in the midst of what goes on.” –
      Arun Saldanha, author of Psychedelic White: Goa Trance and the
      Viscosity of Race<br>
      <br>
      Bio: Erin Manning studies in the interstices of philosophy,
      aesthetics and politics, concerned, always, about
      alter-pedagogical and alter-economic practices. Recent monographs
      include The Minor Gesture (2016) and For a Pragmatics of the
      Useless (2020). 3e is the direction her current artistic research
      takes – an exploration of the transversality of the three
      ecologies, the social, the environmental and the conceptual. An
      iteration of 3e is a land-based project north of Montreal where
      living and learning is experimented. Legacies of SenseLab infuse
      the project, particularly the question of how collectivity is
      crafted in a more-than human encounter with worlds in the making.
      <br>
      <br>
      PDF available freely online:
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://www.minorcompositions.info/?p=1165">https://www.minorcompositions.info/?p=1165</a><br>
      Ordering Information: Available direct from Minor Compositions
      site.<br>
      Release to the book trade March 2023<br>
      <br>
      Minor Compositions is a series of interventions & provocations
      drawing from autonomous politics, avant-garde aesthetics, and the
      revolutions of everyday life.<br>
      <br>
      236 pages, 4.25 x 7, paperback<br>
      UK: £18 / US: $23<br>
      IBSN 978-1-57027-405-3<br>
      <br>
      <br>
    </p>
  </body>
</html>