<html>
  <head>

    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><b>Minor Compositions Podcast Episode 13: Up Against the Real
        with Nadja Millner-Larsen</b><br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://fireflyfrequencies.org/podcasts/minor-compositions">https://fireflyfrequencies.org/podcasts/minor-compositions</a><br>
      <br>
      For this episode we talk with Nadja Millner-Larsen about her book
      Up <i>Against the Real. Black Mask from Art to Action</i>. <br>
      <br>
      “With Up Against the Real, Nadja Millner-Larsen offers the first
      comprehensive study of the group Black Mask and its acrimonious
      relationship to the New York art world of the 1960s. Cited as
      pioneers of now-common protest aesthetics, the group’s members
      employed incendiary modes of direct action against racism,
      colonialism, and the museum system. They shut down the Museum of
      Modern Art, fired blanks during a poetry reading, stormed the
      Pentagon in an antiwar protest, sprayed cow’s blood at the
      secretary of state, and dumped garbage into the fountain at
      Lincoln Center. Black Mask published a Dadaist broadside until
      1968, when it changed its name to Up Against the Wall Motherfucker
      (after line in a poem by Amiri Baraka) and came to classify itself
      as “a street gang with analysis.” American activist Abbie Hoffman
      described the group as “the middle-class nightmare . . . an
      anti-media phenomenon simply because their name could not be
      printed.”<br>
      <br>
      Bio: Nadja Millner-Larsen is visiting assistant professor in the
      Experimental Humanities & Social Engagement program at New
      York University.<br>
      <br>
      Opening / outro music: <br>
      Refused, “Poetry Written in Gasoline” (from The New Noise
      Theology)<br>
      <br>
    </p>
  </body>
</html>