<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>

    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Now available for direct ordering and/or free download…<br>
    <br>
    <b>The Wages of Dreamwork. Class Composition & the Social
      Reproduction of Cultural Labor</b><br>
    Stevphen Shukaitis & Joanna Figiel<br>
    <br>
    Surviving as a cultural or artistic worker in the city has never
    been easy. Creative workers find themselves celebrated as engines of
    economic growth, economic recovery and urban revitalization even as
    the conditions for our continued survival becomes more precarious.
    How can you make a living today in such a situation? That is, how to
    hold together the demands of paying the rent and bills while
    managing all the tasks necessary to support one’s practice? How to
    manage the tensions between creating spaces for creativity and
    imagination while working through the constraints posed by economic
    conditions?<br>
    <br>
    In a more traditional workplace it is generally easy to distinguish
    between those who planned and managed the labor process and those
    who were involved in its executions: between the managers and the
    managed. For creative workers these distinctions become increasingly
    hard to make. Today the passionate and self-motivated labor of the
    artisan increasingly becomes the model for a self-disciplining,
    self-managed labor force that works harder, longer, and often for
    less pay precisely because of its attachment to some degree of
    personal fulfillment in forms of engaging work. And that ain’t no
    way to make a living, having to struggle three times as hard for
    just to have a sense of engagement in meaningful work.<br>
    <br>
    <i>The Wages of Dreamwork</i> investigates how cultural workers in
    the modern metropolis manage these competing tensions and demands.
    Does the cultural economy treat you as a tool? If so, perhaps it’s
    time to rethink how to down tools in this metropolitan factory.<br>
    <br>
    <br>
    <b>Bio:</b> Stevphen Shukaitis is Reader in Culture &
    Organization at the University of Essex and is co-director of the
    Centre for Commons Organizing, Values, Equalities and Resilience. He
    is the author of <i>Imaginal Machines: Autonomy &
      Self-Organization in the Revolutions of Everyday Day</i> (2009), <i>The
      Composition of Movements to Come: Aesthetics and Cultural Labor
      After the Avant-Garde</i> (2016), <i>Combination Acts. Notes on
      Collective Practice in the Undercommons</i> (2019). His research
    focuses on the emergence of collective imagination in social
    movements and the changing compositions of cultural and artistic
    labor.<br>
    <br>
    Joanna Figiel works and lives in Warszawa and London. Her research
    focuses on the changing compositions of labor, precarity, and policy
    in the creative and cultural sectors. Joanna also works as a
    translator. She collaborates with Fundacja Bęc Zmiana, and in the
    past she has worked with groups including the Citizen’s Forum for
    Contemporary Art in Poland and the PWB in the UK, as well as the
    Free/Slow University of Warsaw and the ArtLeaks collective.<br>
    <br>
    PDF available freely online:
    <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://www.minorcompositions.info/?p=1314">https://www.minorcompositions.info/?p=1314</a><br>
    Ordering Information: Available direct from Minor Compositions site.<br>
    <br>
    Release to the book trade 24 November 2024<br>
    <br>
    Review copies available.
  </body>
</html>